موضوعات ‌مرتبط: سیاسی دفاعی امنیتی

a/157259 :کد

چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟

چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟

  پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ — ۰۶:۰۵
تعداد بازدید : ۲۸   
 تحلیل ایران -چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟

جملاتی مانند «اگر سپاه نبود کشور هم نبود»، «ای کاش من هم یک پاسدار بودم» و «سپاه عمود خیمه انقلاب است» این سوال را در ذهن، بخصوص نسل جوان پررنگ می‌کند که مگر سپاه چه کارکردی برای مردم کشور دارد؟

به گزارش تحلیل ایران درستی و راستی و پاکی و تقدس و همچنین شبیه بهشت را گفته‌اند و چه تناسب زیبایی دارد تشکیل و تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نخستین روزهای این ماه و هفتادمین روز پیروزی انقلاب و همین عدد هفتاد هم جالب توجه است، به هر روی، نیرویی عظیم با ریشه در اعتقادات و ایمان و تکیه بر ظرفیت مردم تشکیل شد، شاید هیچ فردی (خارج از مرزهای تفکر انقلاب اسلامی) فکرش را نمی‌کرد روزی ابرقدرت‌ها را به زانو درآورد و محبوب دل‌های آزادگان جهان باشد.

 

مرحوم سید علی اکبر پرورش، شهید سیدمحمد حجازی، شهید خلیفه سلطانی، سرلشکر رحیم‌صفوی و حجت الاسلام سالک از نخستین اعضاء سپاه پاسداران اصفهان بودند که پس از تبدیل کمیته دفاع شهری به شورای فرماندهی سپاه به عضویت آن درآمده و سپاه اصفهان را تاسیس کردند، همچون شمعی پرفروغ، 23هزار پروانه را به دور خود جمع کردند و به میعادگاه نظر به وجه الله رساندند.

 

همیشه در کنار مردم

کمتر کسی سپاه را به عنوان یک نیروی نظامی صرف می‌شناسد و خدمات گوناگون این نهاد الهی در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی در راستای اعتلا، گسترش و حراست از آرمان انقلاب اسلامی از همان روزهای نخست، برای همه آشکار و روشن بوده و هست، نیرویی مردمی که از دل حوادث خون‌بار دهه شصت، ترور، غائله‌های کردستان و آمل و سیستان و خوزستان و ... و همچنین دفاع مقدس، سازندگی، خدمات بهداشت و درمان، آموزش، حوادث طبیعی چون سیل و زلزله، حراست از مرزها، حفاظت پرواز، دفاع از حرم، امنیت داخلی کشور، دفاع از مظلومان عالم و مقابله با مستکبران سربلند و پیروز بیرون آمده است.

لباس سبز زیبای پاسداری قوت قلب دوستان و آزادگان جهان و مایه یأس و وحشت ظالمان است، لباسی که برقامت رشید حاج همت و حسین خرازی و سپهبد سلیمانی‌ها بوده و می‌خواهیم بشنویم و بخوانیم و بدانیم از شروع و کارکردها و توانایی‌های این لشکر خدایی از زبان سردار مجتبی فدا، فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :