موضوعات ‌مرتبط: سیاسی نماز جمعه

a/157299 :کد

آیت‌الله خاتمی:

عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود

  جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ — ۱۳:۵۶
تعداد بازدید : ۲۹   
 تحلیل ایران -عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود

امام جمعۀ موقت تهران گفت: آنچه که ایران اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام داد، یک کار الهی بود. کاری بود که بر اساس قرآن صورت گرفت.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از فارس، نماز جمعه این هفتۀ تهران، به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی، در دانشگاه تهران برگزار شد. 

وی ضمن اشاره به خطبه ۱۸۸ نهج البلاغه و سفارش امیر مؤمنان به تقوای الهی، گفت: مولا سفارش می‌کنند که نعمت‌های خدا را شاکر باشید. «آلَاء» را تفسیر کرده‌اند به نعمت‌های معنوی، «نَعْمَاء» رو تفسیر کرده‌اند به نعمت‌های مادی؛ غرق در نعمت‌های خدا هستید. بر داده‌های ذات مقدس ربوبی شاکر باشید و فراوان شکر او را به جا بیاورید. 

 

امام جمعۀ موقت تهران، با بیان اینکه در خطبه‌های اول سخن از مباحث توحیدی بوه است، بیان داشت: بحث توحیدی که در این خطبه طرح می‌کنم، این است که ذات مقدس ربوبی، جای جای‌اش ارحم الراحمین است و جای جای‌اش نیز اشد المعاقبین. در دعای افتتاح خواندیم. در جای جای‌اش خدا مجازات می‌کند. 

 

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: انتقام خداوند غیر از انتقام بشر است. انتقام بشر برای آن است که دل خنک شود، اما انتقام خداوند مجازات او است. در قرآن ۱۷ بار واژه انتقام آمده است؛ بخشی از انتقام‌ها، انتقام‌هایی است که از سوی دشمن گرفته می‌شود، ولی بسیار زیادی از آنها انتقام‌های خداست. ۵ بار خداوند به صفت «اللَّهَ عَزِيزٌ ذُو انْتِقَامٍ» موصوف شده و گفته‌اند، انتقام گرفته‌ایم.

وی افزود: قرآن در سه آیه با تاکید صریح می‌کند که «إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُونَ»، تحقیقاً تردید نکنید که ما به حساب مجرمان می‌رسیم و نابودشان می‌کنیم؛ سوره سجده آیه ۲۲ سوره، زخرف آیه ۴۱، سوره دخان آیه ۱۶. ما انتقام می‌گیریم.

امام جمعۀ موقت تهران تصریح کرد: این ما را من با حساب در این خطبه ذکر کرده‌ام؛ و حساب آن این است که بگویم آنچه که ایران اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام داد، یک کار الهی بود. کاری بود که بر اساس قرآن صورت گرفت. 

 

آیت‌الله خاتمی بیان داشت: در کتاب‌هایی که راجع به اسماء و صفات خدا است، فراوان آمده که «تخلقوا به اخلاق الله»؛ تخلق به اخلاق الهی داشته باشید و بکوشید آن خلقی را که باید داشته باشید، بدست آورید. یکی از همین موارد، انتقام به جایی است که نظام اسلامی از رژیم صهیونیستی گرفت. 

 

وی در توضیح عملیات تنبیهی وعدۀ صادق، گفت: این حمله تنبیهی و عملیات وعده صادق، بخشی‌اش مربوط به گذشته است. آن بخش مربوط به گذشته است، این است که زدند و ما محکم‌تر زدیم. یک بخش دیگر آن نیز مربوط به آینده است؛ و آنچه مربوط به آینده است، این است که اگر دوباره بخواهند این غلط را تکرار کنند، سیلی محکم‌تر خواهند خورد. نظام، نظامی قرآنی است و ما قرآنی عمل خواهیم کرد؛ اسلامی عمل خواهیم کرد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :