موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی اقتصاد

a/157316 :کد

آفریقا اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و صنعتگران

آفریقا اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و صنعتگران ایرانی

  شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ — ۰۸:۱۹
تعداد بازدید : ۲۸   
 تحلیل ایران -آفریقا اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و صنعتگران ایرانی

به گفته وزیر صمت، قاره آفریقا اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و صنعتگران کشورمان است.

به گزارش تحلیل ایران عباس علی آبادی شب گذشته و بامداد امروز در برنامه صف اول با عنوان عملکرد وزارت صمت در برگزاری اجلاس ایران و آفریقا تا تحقق شعار سال، اظهار داشت: آفریقا، اقیانوس فرصت هاست، فرصت های بسیار زیادی در آفریقا وجود دارد که اگر از آن غفلت کنیم اشتباه بزرگ تاریخی خواهد بود. 

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: از جمله مهمترین این فرصت ها توسعه نیافتگی کامل آفریقا است البته تصویری که از آفریقا به نمایش گذاشته می شود با واقعیت متفاوت است‌، آفریقایی ها تلاش بسیار زیادی کرده اند و اتحادیه آفریقا موفقیت های بسیار زیادی داشته است. 

 

علی آبادی اظهار داشت: آفریقایی ها برنامه جامع و خوبی را دنبال می کنند و در این برنامه فرصت های خوبی برای بازرگانان و صنعت گران ما وجود دارد . 

وی افزود: لذا در گام اول برنامه ریزی کرده ایم تا از طریق این اجلاس بصورت رو در رو تجار ایرانی و افریقایی از ظرفیت های یکدیگر شناخت پیدا کنند.

وزیر صمت بیان داشت: سازمان توسعه تجارت تلاش می کند تا فرصت ها را در آفریقا شناسایی و آن را به اصحاب تجارت و صنعت معرفی کند. 

وی با بیان اینکه برای تحقق جهش تولید باید دروازه صادرات باز شود گفت: محدودیت تولید خیلی از کالاها به علت نبودن بازار صادراتی است. 

 

علی آبادی با اشاره به برگزاری دومین اجلاس آفریقا گفت: از جمله چالش ها در تجارت با آفریقا نبود زیر ساخت است که البته این موضوع با توجه به ظرفیت های خوبی که در توسعه زیر ساخت های حوزه انرژی و حمل و نقل داریم یک فرصت است.

وزیر صمت با اشاره به اینکه نرخ رشد آفریقا از متوسط جهانی بیشتر است گفت: این موضوع نیز فرصت است و باید از آن استفاده کرد. لذا تلاش می کنیم تا پایان سال در تمام یا بخشی از کشورهای آفریقایی نمایشگاه دائمی برای کالاهای ایرانی فراهم کنیم و به آفریقایی ها نیز فرصت می دهیم تا در کشور ما فرصت معرفی خود را داشته باشند. 

وی با بیان اینکه تراز تجاری ما با آفریقا مثبت است گفت: رویکرد ما این است که علاوه بر افزایش صادرات به آفریقا واردات را نیز از آفریقا افزایش دهیم. 

 

علی آبادی اظهار داشت: مهمترین چالش ما در آفریقا رقبا هستند که تلاش می کنند از حضور ما در آفریقا با استفاده از ابزارهای مختلف مانع حضور ما شوند. 

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :