موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی اقتصاد

a/157317 :کد

خلق ثروت از دانش ایرانی

صادرات خدمات فنی و مهندسی ۳ برابر شد

  شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ — ۰۹:۱۹
تعداد بازدید : ۲۷   
 تحلیل ایران -صادرات خدمات فنی و مهندسی ۳ برابر شد

اینکه یک رییس جمهور برای نمایش توانمندی جوانان ایرانی در آن سوی دنیا وقت می‌گذارد و به سریلانکا می‌رود، نشان می‌دهد که چرا صادرات خدمات فنی و مهندسی در این دولت ۳ برابر شده است.

به گزارش تحلیل ایران محمد نعمتی، فعال مهندسی بیان کرد: دنیا روی فکر، دانش و خلاقیت  استوار شده و امروز علم است که در سرتا سر جهان خریدار دارد.

 

این فعال مهندسی گفت: مزیت شما اگر نفت باشد، ممکن است روزی تمام شود و اگر تمام هم نشود، ملاحظات بازار و عرضه و تقاصا هزاران ریسک به شما تحمیل می‌کند اما دانش همواره مورد نیاز است، تمام نمی‌شود و بازار بی‌نهایت دارد‌.

 

وی افزود: صادرات خدمات فنی و مهندسی طی ۳ سال گذشته نسبت به دولت قبل ۳ برابر شده و به سالانه ۱.۵ میلیارد دلار رسیده است.

نعمتی تاکید کرد: برای این میزان ارزآوری هیچ منبع تجدیدناپذیر کشور استفاده نشده و هوش و توانمندی برای کشور ثروت خلق کرده است.

این فعال مهندسی به افتتاح اخیر طرح اومااویا در سریلانکا که توسط ایران ساخته شده بود، اشاره کرد و گفت: دنیا دید ایرانی چه قدر توانمند است، البته این یک چشمه از توانمندی جوانان این سرزمین بود که به گوش دنیا رسید‌.

وی ضمن تقدیر از رئیس جمهور و هیئت دولت برای حضور و افتتاح طرح اومااویا گفت: اینکه یک رییس جمهور برای نمایش توانمندی جوانان ایرانی در آن سوی دنیا وقت می‌گذارد، نشان می‌دهد که چرا صادرات خدمات فنی و مهندسی در این دولت ۳ برابر شده است.

نعمتی گفت: در دهه ۹۰ شاهد خاموشی شرکت‌های مشاور و مغزهای متفکر مهندسی به دلیل خواب بودن کشور بودیم اما با افتتاح اومااویا بار دیگر امید به متخصصان این حوضه در کشور بازگشته است.

وی تاکید کرد: از رییس‌جمهور تقاصا دارم، راهی که شروع کرده را با قدرت ادامه دهد و همه متخصصان این حوصه را پشتیبان این بخش بداند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :