موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی سینما و تئاتر

a/157401 :کد

مخاطب منتظر کدام «پایتخت» است؟

مخاطب منتظر کدام «پایتخت» است؟

  دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ — ۱۲:۴۷
تعداد بازدید : ۳۰   
 تحلیل ایران -مخاطب منتظر کدام «پایتخت» است؟

در حالی که استقبال مخاطب از فصل‌های ابتدایی سریال «پایتخت» با فصل اخیر آن متفاوت بود،‌ این روزها اخبار ساخت فصل هفتم این سریال به گوش می‌رسد.

به گزارش تحلیل ایران «یک پایان خوش،‌ بهتر از یک تلخی بی‌پایان است.» این مصداقی برای سریال‌هایی است که خاطرات خوبی از آن‌ها داریم،‌ اما با یک ادامه ضعیف نامشان را در ذهن مخاطب خراب می‌کنند.

 

در حالی که اخیرا پروژه‌های «زیرخاکی» و «نون‌خ» اعلام کردند که آخرین فصلشان را روی آنتن فرستاده‌اند‌، سریال «پایتخت» در حال تدارک ساخت فصل هفتم خود است‌.
 
پیش از این فصل‌های اول تا پنجم سریال پایتخت با نویسندگی مرحوم الوند مخاطب خوبی داشته و مورد علاقه مخاطب ایرانی بود،‌ اما فصل ششم این سریال مطابق با آمار با ریزش مخاطب مواجه شده بود تا جایی که تمامی فصل 6 در تلوبیون کمتر از چند قسمت از فصل پنجم سریال پایتخت مخاطب داشت.همچنین این سریال با منتقدان بسیاری روبه‌رو شد.
 
حالا فصل هفتم سریال «پایتخت» با هزینه احتمالی بالا وارد پیش تولید شده است، سریالی که مطابق با اخبار منتشر شده بدون حضور تمامی بازیگران اصلی ساخته خواهد شد و بهرام افشاری و مهران احمدی (بهتاش و بهبود فریبا) در این فصل حضور نخواهند داشت.
 
کارشناس سینما و تلویزیون اسماعیل وکیلی می‌گوید که « یک برند تلویزیونی وقتی با استقبال مخاطب مواجه می‌شود می‌تواند موفقیت‌های خود را تکرار کند،‌ در واقع مردم به شخصیت‌های داستان علاقه‌مند می‌شوند کما اینکه این شخصیت‌ها و تکه کلام‌هایشان است که ماندگار می‌شود. دلیل موفقیت ادامه دار پایتخت همین است.»در مقابل محمد محمدی کارشناس فرهنگی معتقد است که «ویژگی‌های داستانی و خط روایت سریال باعث جذب مخاطب می‌شود،‌ در فصل‌های ابتدایی پایتخت نزدیکی قلم مرحوم الوند و شخصیت‌ها به فرهنگ ایرانی اسلامی باعث جذب مخاطب شد و در مقابل وقتی نویسنده تغییر کرد و سریال از این اصل خالی شد،‌ مخاطبش را از دست داد.»
 
در تمام جهان دریافت بازخورد مخاطب برای پیدا کردن دلایل موفقیت و شکست امری همیشگی است، در نتیجه حالا که بنابر ساخت فصل هفتم سریال «پایتخت» است به‌نظر باید ابتدا فصل‌های موفق و ناموفق این مجموعه را شناسایی و فصل آتی را شبیه به قسمت‌های پرمخاطب آن ساخت.
 
                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :