موضوعات ‌مرتبط: سیاسی سیاست خارجی

a/157493 :کد

شکست پروژه نفرت پراکنی بی بی سی

شکست پروژه نفرت پراکنی بی بی سی در برابر یک پدیده خاص

  پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ — ۰۹:۳۳
تعداد بازدید : ۳۵   
 تحلیل ایران -شکست پروژه نفرت پراکنی بی بی سی در برابر یک پدیده خاص

پروژه نفرت پراکنی بنگاه سخن پراکنی بی بی سی با بر خورد هوشیارانه افکار عمومی در فضای مجازی خنثی شد.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از فارس ماجرای اسناد ادعایی بی بی سی جهانی که سعی داشت در قالب یک بمب خبری آن را در فضای رسانه ‎ای ایران و جهان منفجر کند، با سد محکم افکارعمومی ایران روبرو شد.

 

 به نظر می رسد این رسانه انگلیسی برای ایجاد تاثیر عمیق در مخاطب به جای اینکه ادعای خود را در بی بی سی فارسی مطرح کند از اعتبار بی بی سی جهانی خرج کرد اما با یک پدیده قابل تامل و خاص روبرو شد. 

پس از انتشار این خبر بود که ابزار کمکی تبلیغاتی ضدانقلاب به یاری بی بی سی آمد اما افکارعمومی در شبکه های اجتماعی نه تنها مسحور این جوسازی خبری نشد بلکه به عنوان یک مخاطب هوشیار اقدام به راستی آزمایی اسناد ادعایی کرد و خیلی زود سندیت و درستی این مدارک از سوی فعالان مجازی ایرانی زیر سئوال رفت و رد شد تا جایی که بسیاری از کاربران ایرانی آن را جعل سند غیرحرفه ای خواندند.

قالب، تحریر و کالبد منسوخ شده مدارک ادعایی که در دهه ۷۰ در اداره های ایران بکار می رفت که امروز کنار گذاشته شده، فونت های ناهمخوان که از چند نوع مختلف استفاده شده، از بین رفتن بافت کاغذ که نشان از دستکاری می داد، ادبیات عجیب و غریب داخل گزارشات، عدم درج تاریخ و شماره نامه و ... به باور کاربران ایرانی نشان از یک دستکاری آشکار می داد.

 

بی بی سی که با پدیده مخاطب هوشیار ایرانی روبرو شده بود دست به اعتراف درباره دستکاری این موارد زد اما ادعا کرد که اسناد را بازسازی کرده که نام برخی افرادی که در اسناد اسامی آنان ذکر شده، محفوظ بماند؛ هرچند کار از کار گذشته بود و یک پروژه شکست خورده دیگر روی دست بنگاه سخن پراکنی بی بی سی ماند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :