موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی جامعه

a/157606 :کد

هر ۷ روز یک بحران

سناریو جنجال‌سازی برای شهرداری تهران در سال جدید

  دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ — ۰۶:۱۲
تعداد بازدید : ۲۸   
 تحلیل ایران -سناریو جنجال‌سازی برای شهرداری تهران در سال جدید

حاشیه‌های مداومی که برای شهرداری تهران در یک ماه و نیم گذشته از سال ۱۴۰۳ به وجود آمده، این سؤال را ایجاد می‌کند: آیا امسال شهرداری تهران سالی جنجالی را سپری خواهد کرد؟

به گزارش تحلیل ایران شهرداری تهران این روزها به طور عجیبی در صدر اخبار برخی رسانه‌های سیاسی از جمله رسانه‌های جریان اصلاحات قرار دارد. این روند خبری از فروردین ماه سال جاری کلید خورده و تا به امروز شامل چند مرحله شده اما به نظر می‌رسد همه این جنجال‌ها یک هدف را دنبال می‌کند حاشیه‌سازی برای یکی از مهمترین سیستم‌های مدیریتی کشور که اگرچه در کلانشهر تهران متمرکز شده اما به سبب وسعت و گستره کار بسیار مهم و حیاتی است.

 

نگاهی به این چالش‌هایی که برای شهرداری تهران دست انداز ایجاد می‌کند، یادآور موضوع جالب توجه هر 9 روز یک بحران است که در دوره اصلاحات مطرح شد و حالا به نظر می‌رسد این مسئله به یک شیوه جنگ روانی چند لایه برای تخریب افراد و سازمان‌ها با رگبار خبری و بحران‌سازی‌های پی در پی تبدیل شده است.

جنجال بر سر ساخت مسجد در پارک قیطریه

ماجرای سال جنجالی شهرداری تهران در فروردین ماه 1403 با موضوع قطع درختان در پارک قیطریه تهران برای ساخت مسجد در این پارک شروع شد. 

سناریویی که توضیحات مختلفی درباره آن داده شد. طرح مذکور از زمان دوره اصلاحات و شورای شهر دوم در آذرماه سال 1383 با عنوان «مشارکت شهرداری تهران درساماندهی وضعیت مساجد» این شهر با امضای اعضای وقت شورا از جمله رسول خادم، حبیب کاشانی، حمزه شکیب و ... به تصویب رسید. 

جالب است که در سنت ارائه طرح‌ها در شورای شهر تهران اولین فردی که نامش در طرح‌ها ذکر می‌شود، خود نیز به عنوان بانی اصلی و طراح طرح شناخته می‌شود که با این وجود «رسول خادم» عضو وقت شورای شهر دوم با توجه به اینکه نامش در صدر این طرح آمده به عنوان طراح آن شناخته می‌شود اما در میان منتقدان این طرح نام برادر وی «امیر رضا خادم» خودنمایی می‌کند. 

از سوی شهرداری تهران نیز برای تنویر افکارعمومی توضیح داده شد که به هیچ وجه قطع درختان در این حوزه انجام نمی‌پذیرد و شهرداری تهران نیز برای ساخت مسجد قطعا پروتکل‌ها و حساسیت‌های لازم را در نظر می‌گیرد.

 

پارک ستارخان قسمت دوم سریال درخت‌کشی

قطع درختان پارک ستارخان به خاطر مسجد موضوعی بود که در اوائل اردیبهشت ماه سال جاری از سوی برخی رسانه‌ها مطرح شد. خبرهایی که در فضای مجازی منتشر شد قطع درختان را القا می‌کرد درحالی که بیشتر یک محوطه حصارکشیده در این عکس‌های این اخبار نمایان بود تا قطع درختان.

پایه اخبار نیز به عنوان گزارش شهروندان روایت می‌شد و در انتهای آن با ابهام این سئوال مطرح می‌شد که بازهم شهرداری به دنبال ساخت مسجد با قطع درختان است!

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :