موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/157636 :کد

گزارش نشریه لبنانی از عمق نفوذ ایران درکلام

گزارش نشریه لبنانی از عمق نفوذ ایران درکلام بارزانی وشکست تل‌آویو

  ﺳﻪشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ — ۰۵:۵۷
تعداد بازدید : ۳۲   
 تحلیل ایران -گزارش نشریه لبنانی از عمق نفوذ ایران درکلام بارزانی وشکست تل‌آویو

نشریه لبنانی سفر بارزانی در شرایطی که اسرائیل در غزه درمانده، آغاز فصل نوینی از روابط دانست و اظهارات بارزانی درباره جایگاه ایران به عنوان پشتوانه کردها وعراق را شکست دیگر برای دشمنان خواند.

به گزارش تحلیل ایران، سفر نچیروان ادریس مصطفی بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق پس از نزدیک به ۳ سال از فراز و نشیب در مناسبات سیاسی که همواره سران تل آویو و کنشگران خارجی درصدد تخریب روابط دیرینه تاریخی و فرهنگی میان ایران و کردها بوده، نشان‌دهنده آغاز فصل جدیدی از روابط با پشتوانه امنیتی و سیاسی است.

 

در همین ارتباط، پایگاه خبری «lebanondebate» در گزارش خبری خود با اشاره به اهمیت سفر رئیس اقلیم کردستان به ایران همزمان با شرایط حساس منطقه و دیدار با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران از جمله رهبری معظم انقلاب و سران ارشد نظام، محورهای امنیتی گفت‌وگوهای سیاسی میان مقامات رسمی ایران و اقلیم کردستان عراق را بسیار حائز اهمیت دانست.

 

این پایگاه خبری به محورهای سخنان ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در لزوم افزایش هماهنگی‌های امنیتی دولت عراق و اقلیم کردستان در جلوگیری از تحرکات دسیسه‌گرانه صهیونیست‌ها در استفاده از خاک عراق علیه کشورمان پرداخت و آمادگی ایران در توسعه مناسبات امنیتی و سیاسی در چارچوب روابط ایران و عراق را در شرایط کنونی بسیار مهم ارزیابی کرد.

 

از سوی دیگر، نچیروان بارزانی در سخنانی با تاکید بر لزوم گسترش روابط سیاسی اقلیم با ایران بر پایه اصل همجواری و احترام خاطرنشان کرد که ایران همواره پشتوانه و حامی در شرایط دشوار اقلیم و عراق بوده و حفظ مناسبات با ایران همواره خط قرمز مقامات اقلیم است.

 

از سوی دیگر، این پایگاه لبنانی با اهمیت شمردن روابط دیرینه میان اقلیم و ایران به سخنان بارزانی درباره وضعیت حساس منطقه و شرایط روزهای جاری اسرائیل در منطقه پرداخت.

 

بر پایه این گزارش، نچیروان بارزانی با اشاره درماندگی اسرائیل در غزه تاکید کرد که «منطق سلیم هیچگاه اجازه نمی‌دهد روابط ما با کشوری قدرتمند و دوست را به روابط با رژیم درمانده‌ای که در حال حاضر قرار دارد، ترجیح دهیم.»

 

گفتنی است نچیروان بارزانی، در رأس هیئتی سیاسی روز یکشنبه وارد تهران شد و آخرین سفر بارزانی به ایران در سال ۲۰۲۱ میلادی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی صورت گرفت.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :