موضوعات ‌مرتبط: سیاسی ریاست جمهوری

a/158683 :کد

رییس‌جمهور در جشن دختران آرمانی:

نگاهی که میخواهد زن را از نقش آفرینی در جامعه جدا کند قبول نداریم

  چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ — ۱۵:۱۷
تعداد بازدید : ۱۹   
 تحلیل ایران -نگاهی که میخواهد زن را از نقش آفرینی در جامعه جدا کند قبول نداریم

رییس‌جمهور گفت: ما نَه نگاه مغرب زمین را در مورد زن و دختر قبول داریم که یک نگاه ابزاری است و نه آن نگاهی که می‌خواهد زن را از جامعه و نقش‌آفرینی در آن جدا کند.

به گزارش تحلیل ایران، آیت‌الله «سید ابراهیم رییسی» رییس‌جمهور امروز در مراسم جشن «دختران آرمانی»، ضمن تبریک این روز اظهار کرد: دختران حقیقتاً معلمان، استادان دانشگاه، صاحبان اندیشه برای جامعه و آینده سازان کشور هستند. دختران سرمایه بزرگ برای شهر و کشور هستند و ما قدر دختران را می‌دانیم.

 

وی ادامه داد: دختر هدیه خداوند است. دختران هدیه الهی برای خانواده، شهر و دیار هستند. نگاه ابزاری به زن و دختر را قبول نداریم، نگاهی که می‌خواهد زن را از جامعه و نقش‌آفرینی جدا کند را قبول نداریم و منزوی کردن زنان را قبول نداریم.

 

آیت‌الله رییسی در ادامه اظهار کرد: ما نَه نگاه مغرب زمین را در مورد زن و دختر قبول داریم که یک نگاه ابزاری است و نه آن نگاهی که می‌خواهد زن را از جامعه و نقش‌آفرینی در آن جدا کند.

رییس‌جمهور با اشاره به نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی به زنان و دختران به مثابه نگاه عمیق اسلام اظهار کرد: این نگاه معتقد است که دختران ما می‌توانند هم مادران و همسران ارزشمندی باشند و هم در جامعه نقش‌آفرینی کنند.

 

وی با بیان اینکه امروز یک روز نمادین است و همه روزها باید قدر دختران را دانست، ادامه داد: بیشترین تحصیل‌کرده زن در کشورهای منطقه را ایران اسلامی دارد؛ حتی در عرصه‌های ورزشی، افتخارات زیادی توسط زنان آفریده شده است.

 

رییس‌جمهور با بیان اینکه در عرصه‌های فرهنگی، هنری، علمی، پژوهشی و تحقیقاتی، زنان بسیار نقش‌آفرین هستند افزود: امیدوارم به برکت نام حضرت معصومه (س) کشوری که به نام قرآن و دین، پرچم برافراشته است، درعرصه‌های مختلف پیشرفت داشته باشد؛ پیشرفت کشور در دستان شما جوانان و زنان و دختران است.

 

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :