به گزارش تحلیل ایران عوامل شبکه تلویزیونی منحله منوتو سعی میکنند دوباره خود را در فضای رسانههای ضدانقلاب بازنمایی کنند. این رسانه سلطنت طلب که به واسطه عدم پشتیبانی حامیان مالی خود بعد از 13 سال فعالیت تعطیل شد حالا مدعی است که میخواهد
این بار به عنوان یک رسانه که مخاطبان هزینه آن را تامین میکنند، بازگردد.
در همین رابطه «کیوان عباسی» مدیر این شبکه منحله سلطنتطلب طی پستی در شبکه ایکس نوشت:«در طول یازده ماه اخیر مرجان و من مراحل دشواری را طی کردیم تا به امروز برسیم که در آستانه بازگشت آزمایشی شبکه من و تو هستیم، تا ببینیم که آیا می شود با
در نظر گرفتن چالش های دنیای رسانه ای امروز، هزینه های شبکه را از طریق اشتراک های ماهانه پرداختی ایرانیان خارج از کشور تامین کرد یا خیر.»
اینکه این رسانه بعد از حدود یک سال تعطیلی سعی دارد خود را بازیابی کند یک مسئله است اما اینکه خود را یک رسانه مستقل که با کمک مخاطبانش دوباره روی آنتن میرود معرفی میکند یک دروغ مهم است که حکایت از پنهانسازی حامی مالی جدید این شبکه ضدانقلاب
دارد. اگر این رسانه میتوانست با چنین روشی خود را تامین کند چرا در گذشته و یکسال پیش این کار را نکرده و منحل شده است.
در همان زمان نیز عوامل و مجریان این شبکه سلطنتطلب روی آنتن از مردم درخواست پول برای ادامه حیات خود و مطرح میکردند که پول یک فنجان قهوه و 5 دلار به این شبکه کمک کنند اما چنین اتفاقی رخ نداد و این شبکه تعطیل شد.
جالب است که اسپانسر مالی شبکه من و تو نیز به این نتیجه رسیده بود که این شبکه اثرات لازم برای مخاطب را ندارد. بسیاری در شبکههای اجتماعی عنوان میکردند که مخاطب این شبکه بخش ضعیفی از افراد با افکار ارتجاعی بودهاند. افرادی که با عنوان «دگوری» یا همان «سانتیمانتالیسم»
شناخته میشوند و این شبکه افراد مذکور را گرد هم جمع میکرد. برگزاری برنامههایی مانند «بفرمایید شام» و «مخاطبانی که درباره اتفاقات ایران اظهارنظرهای شاذی میکردند» به خوبی سطح مخاطب این رسانه را نشان میداد.
همچنین برگزاری میزگردهای فمنیستی بخشی از این شبکه بود که با حرفهای متناقض زنانی که از عوامل و مجریان این شبکه بودند همراه شده بود و مثلا از یک طرف از زن مستقل صحبت می شد و به خانواده گرایی و وجود زن در درون خانواده حمله و حتی به پدر و
مادرها توهین میشد و از سوی دیگر همین عوامل از تنهایی و افسردگی شدید خود که حاصل همین تفکرات و فردگرایی و فمنیستمحوری بود رنج برده و از آن گلایه کرده و اشک میریختند.توهینهای مکرر عوامل این برنامه به مردم ایران نیز نشان میداد تا چه
میزان در اقناع مخاطب توانسته بودند موفق عمل کنند!
از این جهت به نظر میرسد حامیان قبلی این شبکه با توجه به ناکجاآبادی که منوتو میرفت از آن دل کندند اما حالا به نظر میرسد این رسانه سعی دارد به هر جهت خود را با اسپانسر جدید بازنمایی کند. به نظر میرسد بازهم پای صهیونیستها در این حوزه
به میان باشد.رسانهای که در بخش مجازی خود حتی یک برف بازی در خیابانهای تهران که نشان از شادی و سرور مردم است را درگیری تعبیر میکند و از فضای ایران بسیار دور است، سعی دارد این پروژه شکست خورده را یکبار دیگر امتحان کند.