موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی آموزش و پرورش

a/175367 :کد

تحلیل ایران گزارش می‌دهد؛

محبی: ۸۵ شاخص برای مدرسه تراز تعریف شده است

  شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۴ — ۱۹:۰۹
تعداد بازدید : ۱۶   
 تحلیل ایران -محبی: ۸۵ شاخص برای مدرسه تراز تعریف شده است

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: بنا است در سال تحصیلی جدید الگوی تراز در ۱۰ درصد مدارس دولتی، ۳۰ درصد مدارس غیردولتی و ۳۰ درصد مدارس خاص اجرا شود.

به گزارش تحلیل ایران ، علی محبی، عصر امروز شنبه سی ام فروردین در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها که با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن کوثر اردوگاه باهنر برگزار شد، با تشریح الگوی مدرسه تراز، بیان کرد: در این پژوهشگاه چند مأموریت تعریف شده است که شامل ارائه راهکار علمی برای مسائل کلان آموزش و پرورش، تصمیم سازی برای مسئولان عالی رتبه این وزارتخانه و توسعه فرهنگ پژوهش است.

 

وی با تأکید بر این که یکی از اقدامات این پژوهشگاه در مأموریت‌های محوله، شناسایی ۱۰ کلان مسئله و نقشه اجرای سند تحول در دو سطح بوده است، تصریح کرد: در سطح ستاد شش زیر نظام و ۱۴۷ پروژه با قرارگاه سند اجرای سند در نظر گرفته شده است.

 

محبی ادامه داد: در نسخه مدرسه تراز؛ ۱۰ گام به مرحله اجرا در آمده است که اکنون در مرحله دهم هستیم.

 

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با تأکید بر این که الگوی مدرسه تراز ۵ بعد، ۳۲ مؤلفه و ۸۵ شاخص تشکیل شده است، بیان کرد: تمام این ابعاد و شاخص‌ها در راستای اجرای سند تحول بنیادین است.

 

محبی شاخص ارزیابی مدیران را در منطقه، شهرستان و استان، مدرسه تراز دانست و افزود: بناست در سال تحصیلی این الگو در ۱۰ درصد مدارس دولتی، ۳۰ درصد مدارس غیردولتی و۳۰ درصد مدارس خاص اجرا شود.

 

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش تأکید کرد: بودجه و امکانات مدرسه تراز دیده شده و اکنون در مرحله آموزش مدیران و راهبران مدارس تراز هستیم.

 

وی افزود: پس از اجرای مدرسه تراز در استان‌ها و مدارس پایلوت، در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :