موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی راه و ترافیک

a/186685 :کد

تغییر در شیوه محاسبه عوارض طرح ترافیک

تغییر در شیوه محاسبه عوارض طرح ترافیک در سال ۱۴۰۵

  شنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۴ — ۰۹:۳۶
تعداد بازدید : ۱۲   
 تحلیل ایران -تغییر در شیوه محاسبه عوارض طرح ترافیک در سال ۱۴۰۵

معاون بهره‌برداری از سیستم‌ها و محدوده‌های ترافیکی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک در خصوص تغییر در شیوه محاسبه عوارض طرح ترافیک در سال ۱۴۰۵ توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از مهر، معاون بهره‌برداری از سیستم‌ها و محدوده‌های ترافیکی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک، درباره تغییرات احتمالی طرح ترافیک در سال ۱۴۰۵ اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۵ در حال طی مراحل قانونی هستیم و همچنان اخذ مصوبه شورای شهر تهران در مرحله آینده باید انجام شود. طرح ترافیک سال ۱۴۰۵ با حفظ همین محدوده‌ها، چه در محدوده طرح ترافیک و چه در محدوده کنترل آلودگی هوا، اجرا خواهد شد اما شیوه محاسبه عوارض آن تغییر پیدا می‌کند.

 

وی با اشاره به جزئیات این تغییر گفت: ساعت اجرای طرح ترافیک تغییر نخواهد کرد، اما شیوه محاسبه عوارض از حالت فعلی که بر اساس ورود و خروج ثابت است، به حالت پیمایش‌محور تغییر می‌کند. یعنی هرچقدر پیمایش بیشتری در محدوده طرح ترافیک انجام شود، عوارض بیشتری نیز به تناسب آن محاسبه خواهد شد. در حال حاضر ورود به محدوده طرح ترافیک دارای نرخ مصوب ثابتی است، اما برای رعایت عدالت‌محوری و برقراری تناسب میان میزان تردد و آلودگی هوا، مقرر شده است که عوارض بر مبنای میزان پیمایش محاسبه شود.

 

رساایزدی درباره اقدامات پیش‌بینی‌شده برای کاهش آلودگی هوا در فصل سرد نیز گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و افزایش تقاضای سفر، پوشش‌دهی حمل‌ونقل همگانی در این ایام افزایش می‌یابد. اعزام ناوگان حمل‌ونقل عمومی بیشتر خواهد شد و سر فاصله‌ها کاهش پیدا می‌کند تا خدمات بهتری به شهروندان ارائه شود.

 

وی افزود: در شرایط بحرانی که آلودگی هوا بیش از حد مجاز و برای شهروندان مخاطره‌آمیز شود، احتمال اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل نیز وجود دارد. اجرای این طرح بسته به میزان و شدت آلودگی هوا تصمیم‌گیری خواهد شد.

 

معاون بهره‌برداری از سیستم‌ها و محدوده‌های ترافیکی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک در پایان تأکید کرد: در حال حاضر دو موضوع اصلی در برنامه‌ها دنبال می‌شود؛ نخست تغییر شیوه محاسبه عوارض طرح ترافیک به‌صورت پیمایش‌محور و دوم اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش آلودگی هوا با افزایش بهره‌وری ناوگان حمل‌ونقل عمومی و آمادگی برای اجرای طرح‌های محدودکننده در شرایط بحرانی.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :