موضوعات ‌مرتبط: سیاسی دولت

a/198442 :کد

تحلیل ایران گزارش می‌دهد

متقاضیان عبور از تنگه هرمز به مدت ۶۰ روز هزینه‌ای نمی‌دهند

  پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ — ۲۳:۲۷
تعداد بازدید : ۳۹   
 تحلیل ایران -متقاضیان عبور از تنگه هرمز به مدت ۶۰ روز هزینه‌ای نمی‌دهند

شورای عالی امنیت ملی در بیانیه‌ای اعلام کرد: به موجب یادداشت تفاهم اسلام‌آباد، به مدت ۶۰ روز، هیچ‌گونه هزینه‌ای از متقاضیان عبور از تنگه هرمز اخذ نخواهد شد.

به گزارش تحلیل ایران ، شورای عالی امنیت ملی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که متقاضیان عبور از تنگه هرمز به مدت ۶۰ روز هزینه‌ای نمی‌دهند.

 

متن کامل پیام بدین شرح است:

 

بسمه تعالی

به موجب یادداشت تفاهم اسلام‌آباد، به مدت شصت روز، هیچ‌گونه هزینه‌ای از متقاضیان اخذ نخواهد شد و این هزینه‌ها توسط دولت جمهوری اسلامی‌ایران تأمین می‌گردد.

 

بر این اساس به مدیریت آبراه خلیج فارس دستور داده شده است، در جهت تحقق اهداف تفاهم‌نامه درخواست‌ها را با سرعت و اولویت رسیدگی و پاسخ دهد.

 

با توجه به شرایط خاص و وجود برخی مخاطرات ایمنی در مسیر عبور و به دلیل لزوم حصول اطمینان از تردد ایمن و جلوگیری از حوادث دریایی، لازم است کشتی‌ها در مسیر و زمان اعلامی‌به آنها عبور نمایند تا به تدریج، امکان تردد افزایش یابد.

 

ترتیبات اجرایی و جزییات فنی عبور از تنگه هرمز از طریق مدیریت آبراه خلیج فارس اعلام می‌گردد.

 

در خصوص سایر موضوعات، از جمله مین‌زدایی، اقدامات لازم مطابق بند ۵ یادداشت تفاهم اسلام‌آباد انجام خواهد شد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :