موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/198530 :کد

نخست‌وزیر پاکستان به سوئیس رفت

نخست‌وزیر پاکستان به سوئیس رفت

  یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ — ۰۵:۴۳
تعداد بازدید : ۱۹   
 تحلیل ایران -نخست‌وزیر پاکستان به سوئیس رفت

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان با هدف شرکت در مذاکرات و پیگیری اجرای تفاهم‌نامه میان ایران و آمریکا، راهی سوئیس شد.

به گزارش تحلیل ایران، شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان با هدف شرکت در مذاکرات و پیگیری اجرای تفاهم‌نامه میان ایران و آمریکا، راهی سوئیس شد.

 

 

دفتر نخست وزیر پاکستان پیش از این اعلام کرد: مذاکرات فنی در راستای پیگیری اجرای «تفاهم‌نامه اسلام‌آباد» فردا یکشنبه در سوئیس برگزار می‌شود.

 

این بیانیه همچنین از شرکت مقامات این کشور در این نشست خبر داد و تاکید کرد: نخست وزیر و فرمانده ارتش فردا در مذاکرات بین واشنگتن و تهران در سوئیس شرکت خواهند کرد.

 

شهباز شریف با هیئت‌های ایران و آمریکا دیدار می‌کند

 

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، و ژنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش، برای مشارکت در گفتگوهای ایران و آمریکا عازم سوئیس شدند.

 

این بیانیه افزود: پاکستان به حمایت خود از اجرای تفاهمات حاصل‌شده میان ایران و ایالات متحده ادامه خواهد داد.

 

وزارت خارجه پاکستان تاکید کرد:‌ انتظار می‌رود نخست‌وزیر شهباز شریف در حاشیه این گفتگوها، دیدارهای دوجانبه‌ای با هیئت‌های شرکت‌کننده داشته باشد.

 

این در حالی است که هیئت مذاکره کننده ایران به ریاست محمد باقر قالیباف، با اسم میناب 168، بامداد امروز وارد زوریخ سوئیس شد.

 

بنابر اعلام بقائی سخنگوی هیئت مذاکره‌کننده «میناب 168»، این سفر جهت پیگیری اجرای تعهدات طرف مقابل است و هر توافق و تفاهمی وقتی محک می‌خورد که زمان اجرای آن رسیده باشد.‌

 

بقائی تاکید کرد: باتوجه به تجربه‌ای که از بدعهدی طرف مقابل داریم باید به‌صورت جدی تعهدات آن‌ها را مطالبه کنیم.

 

بیشتر بخوانید

هیئت جمهوری اسلامی ایران وارد سوئیس شد

 

همچنین جی‌دی ونس معاون ترامپ از پایگاه هوایی مشترک اندروز، برای شرکت در مذاکرات با ایران راهی سوئیس شده بود.

                               

شهباز شریف     پاکستان     سوئیس            


  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :