موضوعات ‌مرتبط: محیط زیست حفظ محیط زیست

a/153843 :کد

حفظ محیط زیست گرمسار، آرادان و ایوانکی

علی گل وردی

  دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ — ۱۸:۵۱
تعداد بازدید : ۲۳۵   
 تحلیل ایران -حفظ محیط زیست گرمسار، آرادان و ایوانکی

امروزه حفظ محیط زیست برای همه یک درک و شناخت واحدی را ایجاد می کند و همه مردم یک مفهوم واحدی از شناخت محیط زیست دارند و آلوگی آب ،هوا و خاک را خوب می دانند.

 

امروزه حفظ محیط زیست برای همه یک درک و شناخت واحدی را ایجاد می کند و همه مردم یک مفهوم واحدی از شناخت محیط زیست دارند و آلوگی آب، هوا و خاک را خوب می دانند.

شناخت محیط زیست یعنی طولانی شدن عمر انسان و سبک زندگی که بیماری در آن دیر رس باشد نه زود رس ، همچنین محیط زیست در آینده پژوهی که  صورت گرفته است می توان گفت زیست خوب بشر و حکمرانی خوب می تواند این محیط زیست را ایجاد کند.

آب سالم، هوای سالم، درخت و فضای سبز سالم و خاک سالم که این عوامل می توانند غذای سالم را تولید کنند و زیست و سلامت ساکنین خودشان را تضمین کنند به قول عالم و دانشمند بزرگ ((ابوعلی سینا که می فرماید: غذا یعنی دارو ودارو یعنی غذا )) البته اگر سلامت و سالم باشد.

امروزه  شاهد این هستیم که 80 درصد  از شهرهای کشورمان دچار آلودگی هوا هستند که بعضی از آنها را اعلام می کنند مانند: تهران، مشهد، اصفهان، اراک و بندرعباس و خیلی از شهرها را نیز اعلام نمی کنند که این بی توجهی به محیط زیست است  و این اتفاق ناگوار، یعنی اینکه ما بیشتر ازظرفیت موجود محیط زیست ، تولید ایجاد  آلایندگی و آلودگی می کنیم.

خوشبختانه شهرستان های گرمسار، آرادان و شهر ایوانکی و روستا های آنها از محل هایی هستند که کمتر شاهد آلایندگی  هستیم که برای این موضوع  4 دلیل عمده وجود دارد:

  • کشاورزی و باغداری در گرمسار، آرادان و ایوانکی و همچنین روحیه درختکاری مردم در کوچه و خیابان و حیاط منزلشان درخت می کارند که موضوع مهم و حیاتی در حفظ و سلامتی محیط زیست می باشد.
  • دشت بودن شهرستان های گرمسار، آرادان و شهر ایوانکی می باشد که محل جابجایی باد و هوا است.
  • آفتاب خوبی که در گرمسار وجود دارد که خود همین باعث از بین رفتن آلایندگی ها می شود.
  • در شهرستان های گرمسار، آرادان و شهر ایوانکی هنوز صنایع آلاینده جدی بارگزاری نشده است که مسئولین باید همیشه  از محیط زیست گرمسار  مواظبت و مراقبت کنند تا به شهر آلاینده تبدیل نشود.

البته چیزی که بعنوان  دغدغه اصلی مردم گرمسار است، آب محدودی هست که بعنوان آب شیرین و آب شرب از رودخانه حبله رود جاری می شود و مسیر حدوداً بیش از 70 کیلومتر را در کانال باز طی می کند ،که خود همین منشاء آلودگی می باشد و تصفیه خانه گرمسار نیز نمی تواند آب سالم به مردم تحویل دهد، و نمی تواند آلودگی آب را از بین ببرد ،حتی حدود 20 کیلومتر لوله گذاری در مسیر بیش از 70 کیلومتری کانال باز  آب نیز نمی تواند دردی را دوا کند.

لذا برای حل این مشکل  نیاز به یک همت اساسی هست که از سد نمرود و آب شرب لوله گذاری شود.

 

                               

  علی گل وردی
  پژوهشگر
  آدرس ایمیل :
  آدرس سایت/وبلاگ:
  از همین نویسنده : پهپاد، موشک، رسانه


  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :