a/153851 :کد

بهره برداری از ظرفیت کریدور ریلی وجاده ای گرمسار

علی گل وردی

  ﺳﻪشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ — ۲۲:۴۳
تعداد بازدید : ۳۵۶   
 تحلیل ایران -بهره برداری از ظرفیت کریدور ریلی وجاده ای گرمسار

محور صحبت درباره کریدور های جاده ای و کریدو های ریلی هست که تقاطع آن ها از شرق به غرب و از شمال به جنوب در گرمسار است.

محور صحبت درباره کریدور های جاده ای و کریدو  های ریلی هست که تقاطع آن ها از شرق به غرب و از شمال به جنوب در گرمسار است. راه آهن و ریل قریب به 80 سال  است که در گرمسار  ایجاد شده است، اما از مزیت این شاهراه و کریدور راه آهن که در کشور بی بدیل است و مانند و مثل ندارد گرمسار کم بهره است و فقط آسیب های آن برای گرمسار است، وقتی به اورژانس و بیمارستان گرمسار مراجعه می کنید مشاهده می کنید بخشی از ظرفیت و تخت های بیمارستانی مصروف حادثه دیده گان جاده ای و ریلی می شود اما از مزیت این چها راه و این کریدورهای ریلی که تقاطع آن در گرمسار هست بهره چندانی نمی برد.

با ایجاد 2منطقه اقتصادی :  یکی شهر نهاده های دامی و غلات و دومی شهر لجستیکی که می تواند از کشور های شمالی در حوزه دریای خزر نهاده های دامی، غلات و گوشت از طریق بندر امیر آباد در مازندران، به منطقه گرمسار از طریق ریل انتقال  داده شود که حدود 200 کیلومتر می باشد و در این 2 منطقه لجستیکی و نهاده های دامی را می توان برای بخش عمده کشور نگهداری، فرآوری و توزیع نمود.

به طور مثال تهران و اطراف تهران، قم، قزوین، ورامین، سمنان و استان مرکزی را می تواند پشتیبانی کند و قیمت نهاده های دامی، غلات و پروتئین با توجه به اینکه از کشور لاتین وارد می شود در حمل و نقل گران تمام می شود و هم زمان بر هستند.

لذا از کشور های حوزه خزر می توان از این مزیت استفاده کرد و ظرفیت را در گرمسار ایجاد کرد، موضوع مهم  درباره ایجاد کسب کار جدید و اشتغال هست که تجار و بازرگانان ، تولید کننده گان و مردم عزیز گرمسار، آرادان و ایوانکی می توانند بخوبی استفاده کنند و از درآمد بالایی برخوردار گردند.

                               

  علی گل وردی
  پژوهشگر
  آدرس ایمیل :
  آدرس سایت/وبلاگ:
  از همین نویسنده : پهپاد، موشک، رسانه


  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :