موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی تولید ناخالص داخلی

a/153980 :کد

کاهش سهم تولید ناخالص داخلی گرمسار،آرادان و ایوانکی

علی گل وردی

  ﺳﻪشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ — ۱۴:۴۱
تعداد بازدید : ۱۷۱   
 تحلیل ایران -کاهش سهم تولید ناخالص داخلی گرمسار،آرادان و ایوانکی

در قسمت صنایع ۸۰% تولید ناخالص داخلی از گرمسار خارج می شود و سهم مردم از صنعت ایجاد شده فقط ۱۰% است.

درباره تولید ناخالص داخلی می توان گفت پولی که توسط مردم گرمسار، در بخش های مختلف به مدت یکسال تولید می شود را تولید ناخالص داخلی می گوییم که شامل 4 بخش عمده در شهرستان های گرمسار، آرادان و شهر ایوانکی به شرح ذیل  می باشد :

  • 1-کشاورزی
  • 2-دام و طیور
  • 3-خدمات
  • 4-صنایع

به طور کلی از 100% سهم تولید ناخالص داخلی مردم گرمسار، در سه بخش اول یعنی کشاورزی، دام وطیور و خدمات حدود 10% می باشد و در صنایع 90% و بیشترین سهم  تولید ناخالص داخلی مربوط به این بخش می باشد که این صنایع در گرمسار، آرادان و ایوانکی ایجاد شده است . در قسمت صنایع 80% تولید ناخالص داخلی از گرمسار خارج می شود و سهم مردم از صنایعی که ایجاد شده اند فقط 10% است. زمانی این قضیه درد ناک تر می شود که متوجه می شویم به خاطر مزیت نزدیکی مسافت تمامی این صنایع در گرمسار بارگزاری شده است و بخاطر همین موضوع  زمین، آب و هوای گرمسار را آلوده می کنند و فرصت سرمایه گذاری را از مردم گرمسار گرفتند و فقط کارگری این امر برای گرمسار بجا مانده است ، حتی مسئولیت های اجتماعی که امروزه یک موضوع با  اهمیت است برای گرمسار انجام نمی دهند، برای جبران  ضرر و زیان  می توان گفت هیچ هزینه قابل توجهی برای گرمسار، آرادان و ایوانکی و روستا ها نکرده اند.

با وجود این همه صنعت که اطراف شهر ایوانکی بارگزاری شده است اما وقتی وارد شهر ایوانکی می شویم  احساس خجالت می کنیم انگار که تمام منابع را دارند می برند و فقط مضرات و آلایندگی را برای مردم می گذارند و با دیدن این اوضاع فقط احساس تاسف می کنیم.

حال در خصوص راه حل برنامه گسترده ای دارم و طرحی را دارم که گسترش و توسعه صنایع مشروط به مشارکت مردم گرمسار صورت پذیرد که تولید ناخالص داخلی در قسمت صنایع   نصیب مردم گردد، و دیگر فقط ضرر و زیان خاک ،زمین و آلودگی سهم گرمسار نشود.

و در نهایت  با مشارکت مردم عزیز شهرستان های گرمسار،آرادان و ایوانکی می تواند  شرایط به طوری به نفع مردم تغییر پیدا کند که درآمد سرانه مردم حدود 3 برابر وضع موجود شود.

 

                               

  علی گل وردی
  پژوهشگر
  آدرس ایمیل :
  آدرس سایت/وبلاگ:
  از همین نویسنده : پهپاد، موشک، رسانه


  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :