موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی شهر برند

a/154196 :کد

برند شهر های گرمسار، آرادان و ایوانکی

علی گل وردی

  چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ — ۱۴:۳۸
تعداد بازدید : ۳۰۰   
 تحلیل ایران -برند شهر های گرمسار، آرادان و ایوانکی

شهر برند، امروزه یک روش برای شناختن و رونق اقتصادی ، کسب و کار و توسعه استفاده می شود و باعث تحول و نقش آفرینی های اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی می شود

برند سازی محصول نیاز به شناخته شدن و معرفی دارد  برای این که مشتری ثابت داشته باشد از مزیت رقابتی آن محصول استفاده می کنیم  از لحاظ بسته بندی، طرح  برای محصول جذابیت ایجاد می کنیم برای عرضه  و خدمات پس از فروش کالا نیز برند مهم است  در مرحله نهایی حفظ و مشتری مداری مهم ترین بخش برند می باشد. حالا دیگر مفهوم برند از محصول وکالا عبور کرده است و گسترده تر شده است، از شهرت برند برای معرفی کشور و شهر استفاده می شود.

شهر برند، امروزه یک روش برای شناختن  رونق اقتصادی و کسب و کار و توسعه  استفاده می شود  باعث تحول و نقش آفرینی های اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی می شود. در کشور هایی که از برند استفاده شده است، می توان به مالزی و امارات متحده عربی که از مزیت های خود در جهت توسعه اقتصادی و توریست استفاده نموده اند اشاره کرد و در شهرهای کشور عزیزمان می توان به بم، اصفهان، کاشان و یزد اشاره کرد که بعنوان الگوی استفاده از برندسازی در راستای توسعه و گردشگری حداکثر استفاده  کردند را نام برد.

برند هایی که وجود دارند 2 نوع هستند :

  • برند هایی که وجود دارند
  • برند هایی که باید ایجاد شوند

در مورد اول برند ها بصورت بالقوه وجود دارند برای گرمسار می توان به خربزه، انجیر و ته چین  اشاره کرد که گرمسار را به این برند هایی که از گذشته بوده می شناسند.

در مورد دوم که محور صحبت های بنده است در این قسمت می باشد، برای شهرستان های گرمسار، آرادان و ایوانکی باید برند سازی نمود. مهم ترین رکن  برای برند سازی گرمسار مزیت نزدیک بودن و در دسترس بودن به مرکز جمعیت کشور است که بهترین موقعیت برای جذب گردشگری است که با فاصله کمی به مراکز 15 میلیون نفر جمعیت  شهر های تهران، کرج ، قم و سمنان که در حدود 1 الی 2 ساعت مسافت می باشد بهترن بازار برای گردشگری می باشد، همچنین مزیت بزرگی برای جذب سرمایه گذاران جهت ایجاد بازار شهر اشاره کرد، لذا در باره آن بطور کامل صحبت خواهم کرد، همچنین درباره آداب و رسوم و فرهنگ غنی مردم گرمسار،آرادان و ایوانکی مهمان نوازی، معرفت و سخت کوشی از مواردی هست که  می توان استفاده کرد و آن را  با برند سازی  اشاعه نمود.

                               

  علی گل وردی
  پژوهشگر
  آدرس ایمیل :
  آدرس سایت/وبلاگ:
  از همین نویسنده : پهپاد، موشک، رسانه


  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :