موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی بهداشت و درمان

a/155087 :کد

سبک زندگی باید اصلاح شود

اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان‌ها

  یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ — ۱۶:۵۲
تعداد بازدید : ۵۴   
 تحلیل ایران -اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان‌ها

پزشکان متخصص با تاکید بر اهمیت تشخیص زودهنگام برای درمان سرطان‌ها از ارتباط سبک زندگی ناسالم افراد با افزایش احتمال ابتلا به آن می‌گویند.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از مهر سرطان یکی از بیماری‌های شایع در جهان و از مهمترین علل مرگ و میر در کشور است که مخاطرات زیادی را به همراه دارد؛ این بیماری که از یک نقطه در بدن آغاز می‌شود و به مرور تمامی بدن فرد را درگیر می‌کند، با سبک زندگی سالم، تحرک و ورزش، پرهیز از مصرف دخانیات و غربالگری قابل پیشگیری است.

 

اهمیت خود مراقبتی و تشخیص به موقع برای پیشگیری از این بیماری به اندازه‌ای است که امسال «من مسوولم برای پیشگیری از سرطان خودم، خانواده‌ام و جامعه‌ام» به عنوان شعار امسال هفته ملی سرطان «۷ تا ۱۵ بهمن‌ماه» انتخاب شده است.

 

روز شمار این هفته «سرطان و باورهای نادرست، پیشگیری از سرطان و سبک زندگی سالم، مسئولیت اجتماعی و کنترل سرطان، پیشگیری از سرطان، محیط کار سالم و ایمن، رسانه‌ها و نقش آن‌ها در پیشگیری از سرطان، مراقبت‌های حمایتی و تسکینی سرطان و تشخیص زود هنگام سرطان» بوده که بر سبک زندگی سالم و فرهنگ‌سازی در راستای پیشگیری از این بیماری شایع و کشنده تاکید دارد.

 

نقش تغذیه و ورزش در پیشگیری از سرطان

 

حمیدرضا ریحانی، فوق تخصص خون و سرطان بالغین و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از رژیم غذایی مناسب به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از سرطان یاد و اظهار کرد: مصرف غذاهای حاوی نیترات زیاد مانند سوسیس و کالباس، غذاهای آماده و کنسروی، غذاهای نمک سود شده و چربی‌های اشباع شده احتمال ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد.

 

فوق تخصص خون و سرطان بالغین و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد مصرف غذاهای حاوی نیترات زیاد را به‌شدت مضر دانست و تصریح کرد: برای پیشگیری از سرطان باید مواد غذایی ارگانیک و فاقد مواد نگهدارنده را در رژیم غذایی استفاده کنیم. همچنین مصرف غذاهای با فیبر زیاد از ابتلای فرد به یبوست و در نتیجه افزایش خطر ابتلاء به سرطان جلوگیری می‌کند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :